29 Haziran 2018 Cuma

Okudum: Kırlangıç Çığlığı (Ahmet Ümit)



Adı: Kırlangıç Çığlığı
Yazar: Ahmet Ümit
Sayfa: 398
Fiyat: 14 tl

Kitabın arkasını okuyunca pek sarmamıştı. Ama yorumlarını okudukça ve beğeneni çok olunca bir şans verdim. İyi ki de okumuşum, beğendim. Çok sürükleyici, heyecanlı, hızlı okunuyor ve çabuk bitiyor.

Ahmet Ümit'in diğer kitaplarından tanıdığımız ekip var yine. Başkomser Nevzat, Ali ve Zeynep. Bu ekibi seviyorum, sanki ailemizden gibi oldular benim için. Ahmet Ümit'in her kitabını okumasam da, içinde bu ekip olunca ayrıca seviyorum. Bu kitapta da yine cinayetler var. Bulunamayan katiller. Birbirine bağlantılı olaylar. Uykusuz geceler, uzun mesailer var. Tabi sonunda da güzel bir ters köşe var. Katil kendini açıklıyor ama hiç ummadığımız biri çıkıyor..
Gidişattan bahsetmeyeceğim, işin güzel yanı, her satırı okumak. Ama kitabın adının neden Kırlangıç Çığlığı olduğunu söyleyeyim. Okumadan önce en çok da bunu merak etmiştim çünkü. Kırlangıçlar göç ederken bazıları yolda ölürmüş. Vardıkları yerde de ölen dostları için ağıt çığlıkları atarlarmış. Kitaptaki göçmenlerin durumu da tam olarak öyle..

4 yorum:

  1. Ahmet Ümit'in yeni kitabı her yerde görüyordum ama daha okumak kısmet olmadı. Anlamı da çok güzelmiş, unutmam artık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denk geldiğinizde okuyun, beğenirsiniz :)

      Sil
  2. Ahmet Ümit çok okumak istedim ama hiç bir kitabını satın almamışım. En kısa zamanda bir kitabını alıp başlayacağım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul Hatırası'ından başlamanızı tavsiye ederim. O çok güzeldi.

      Sil