7 Ağustos 2019 Çarşamba

Okudum: Aşk Köpekliktir (Ahmet Ümit)



Adı: Aşk Köpekliktir
Yazar: Ahmet Ümit
Sayfa: 253

Aşkı konu alan 10 hikayeden oluşan bir kitap kendisi. İlk 9 hikaye kısa kısaydı ama kendi içlerinde hoş derinlikleri vardı. Bir kısmı saçma gibi gelse de son hikayeyi okuyunca öncekilerin aslında daha iyi olduklarını anladım.

Kitaba adını veren son hikayeye gelirsek, çok zorlama olduğunu düşünüyorum. Bir kadın, terkedilişini bir barmene anlatıyor. Özet bu. Ama anlatış 120 sayfa sürer mi? Üstelik pek bir şey de yaşamamışlar, adam gizemli bir tip ve pek konuşkan da değilmiş. Araya felsefeden edebiyata uzun uzun ayrıntılara girilirse o kadar sayfa ediyor işte. Bu hikayeyi atlayarak okudum. Hiç sevmem atlayarak kitap okumayı ama canıma yetti. Her sayfadan kendimce gereksiz gördüğüm paragrafları atladım hep. Zaten kilit noktalar hep kısa cümlelerde yer alıyor. Olayı anladım ve hoşuma gitmedi. Hikaye içinde hikaye, çok katmanlı rüya gibi. Daraldım.

Aşk neden köpeklikmiş? Bence mantık devre dışı kaldığı için. Zira mantığını öne koyup da hareket eden olmadı hikayelerde. Gerçi liseli gençlerden birisi baya mantıklı gibiydi, o kavgaya gitse de başına çok bela almadı. Neyse..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder