22 Ağustos 2021 Pazar

Okudum: Yüzden Geriye (Selman Durdu)




Adı: Yüzden Geriye
Yazar: Selman Durdu
Sayfa: 169
Fiyat: 20,15 tl

Yazarını tanıdığım ilk kitap sanırım bu :) Kendisi bir öğretmen, birkaç yıl önce aynı okulda çalışmıştık. Kitabının tanıtımını görünce merak edip aldım. Benim okuma çizgimin çok da dışında değil aslında ama farklı bir ilerleyişi var. Genel olarak biraz karamsar buldum, hani mutlu sonlar bekleriz ya, o pek olmuyor burada. Ama tabii bakış açısına göre de değişir. İnsansız bir dünya, belki de doğa ana için mutlu bir sondur..

İleri bir gelecekte insanlar dünyayı yaşanılamaz hale getiriyor ve normal yollarla çocuk sahibi olmak zorlaşıyor. Sonra bir gün önemli bir kuruluş, çocuk sahibi olmak için gereken müdahalelere bir son veriyor. Yasaklama gibi değil de, göze alanlar çocuk sahibi olsun, gibisinden. Tabi zamanla nüfus azalıyor. Yeni doğumlar olmayınca giderek ıssızlaşıyor dünya. En son 500 kişi kalıyor ve robotla yönetilen bir tesiste yaşamaya başlıyorlar. Daha doğrusu, ölene kadar zamanlarını burada geçiriyorlar. Son 100 kişi kalınca geri sayım gibi bir şey oluyor.

Biraz bilim kurgu, biraz distopya gibi diyebilirim kitap için. Tek bir karakterden ilerlemiyor konu. O binadaki kişilerden biraz biraz anlatılıyor, çoğunun geçmişine ve şu anına birazcık değiniliyor. Böyle olunca olaydan kopuyormuş gibi olsa da asıl mevzu belli olduğu için çok da kopukluk oluşmuyor. Kişilerin birer birer ölmesi üzdü beni. Son sayfaya kadar yaşamın devamını umut ettim hep. Bir ışık aradım..

Yazar kıyamete farklı bir bakış açısı getirmiş kitapta. Okurken insanlık, inanış, hayatın gidişatı gibi konularda felsefik yaklaşımlar da bulacağız. Yazarın ilk kitabı olduğu için aslında oldukça başarılı. Geneline yayılmış umutsuzluk/karamsarlık, herkesi benim kadar etkilemeyebilir tabii..

*Kapaktaki papatya tutan el, rastgele bir çizim değil. Kitabın içinden hoş bir ayrıntı.

* Kitaplarımı ve diğer eşyalarımı sattığım dolap hesabım: 

https://link.dolap.com/XU2He

2 yorum: