9 Ağustos 2021 Pazartesi

Okudum: Kayıp Rota, Mavi Tuzak (Özgen Biçgin)

 



Adı: Kayıp Rota
Yazar: Özgen Biçgin
Sayfa: 463
Fiyat: 23,75 tl

Deniz macerası içeren kitaplara ilgim var. O yüzden kapakta gemi görünce meraklandım. Migros'ta rastlamıştım bu kitaba. Konusu da ilgimi çekti. Tabi oradan almadım. Trendyol'da bakarken seri olduğunu gördüm. Yine de pek ucuza gelmedi de neyse artık. Şimdilik 2 kitap halindeler ama 3. sü de olacakmış. Takipteyim.

Baştan söyleyeyim kitap çok güzel. Konusu, kurgusu, işlenişi, karakterleri, hepsini beğendim. Sanki yabancı yazardan okur gibiydim, yazarımızı gerçekten tebrik ediyorum. Film izler gibi canlı bir anlatımı var. Tam sıkılıyoruz derken hop hareketleniyor ortalık. İşin içinde gizem de olunca..

Bir yük gemisi var. Mürettebatın uyrukları karışık, içinde Türk de var. Bunlar İstanbul'dan mal alıp yola çıkıyorlar, Karadeniz'e. Ama İstanbul'da geçirilen vakitte bir şeyler olacak. Mürettebattan bir kişi pek tekin değil. O adamın çevirdiği gizli işler var. Zamanla öğreneceğiz bunları.

Karadeniz'e açıldıktan sonra gökten yabancı bir cisim düşecek ve sonrasında büyük bir fırtına çıkacak. Öyle ki Karadeniz'de hiç görülmeyecek türden bir fırtına. Geminin muhteşem kaptanı Vitaly bu fırtınayı iyi yönetecek ve atlatacaklar ama sonra asıl sorunlar baş gösterecek. Kara yok. Radarda her yer deniz. İletişim yok, Dünya'dan bi haber dolaşacaklar Karadeniz'de. Gittikleri hiç bir rotada karaya rastlayamayacaklar. Geminin yakıtı bitmeye yüz tutacak. Böyle çaresiz bir durumda, hem de bir gemide ne yaparsınız?

Heyecanlı yerde bırakayım. Zira okuması çok keyifliydi. Karakterler çok kalabalık değil ve samimiler. Zaman zaman güldürecekler. Çabuk alışıyoruz onlara. Kitabın sonlarına doğru bilimsel bir açıklama yapacak birisi, her yerin deniz olmasıyla ilgili..

*Denizcilik terimlerinden çok anlamam ama 'birinci çarkçıbaşı' nı başçarkçı olarak duymuştum. 'İkinci çarkçıbaşı' nı da ikinci çarkçı olarak biliyordum. O yüzden okurken biraz tuhaf geldi bu terimler bana. Belki her ikisi de doğrudur, bilemiyorum..




Adı: Mavi Tuzak
Yazar: Özgen Biçgin
Sayfa: 373
Fiyat: 23,75 tl

İlk kitap gibi de bu da son derece sürükleyici ve güzel. 
İlk kitaptaki gemi mürettebatı, kara bulmak umuduyla sonsuz denizde gezerken, gizemli bir gemiye rastlarlar. Bir uçak gemisi bu, hiç bir çağrıya cevap vermiyor. Kara olmayan yerde karaya oturmuş ve karanlığa gömülmüş. Altlarında da tuhaf yükseltiler görürler. Benim gökdelen olarak tahmin ettiğim yapıları onlar hemen çözemez ve dalış yapmaya karar verirler. Onlar dalınca korkunç bir fırtına başlar ve o sıralarda gizemli geminin ışıkları yanar.

Diğer yanda bir uzay istasyonunun görevlileri var. 6 kişi. Bunlar dünyadaki tuhaflığı görüyorlar. Görevleri bitiyor ve bir sebepten Dünya'ya inmek zorunda kalıyorlar. Sonsuz denizin ortasına düşecekler. Kitapta başka yaşayan olmadığı için mecburen bizim yük gemisi mürettebatına denk gelecekler. Burası tabii ki zorlama ama kitabın geri kalanı gerçekten güzel. 

Yerli bilim kurgu bulmak zor, iyisini bulmak daha da zor. Ben tesadüfen denk geldim ve çok da mutlu oldum. 3. kitapta neler gelecek başlarına merak ediyorum doğrusu.

*Kapaktaki ada rastgele bir görsel değil. Değinmesem de ekibimiz bir adaya ulaşacaklar. Oralar çok önemli ve heyecanlı :)

* Kitaplarımı ve diğer eşyalarımı sattığım dolap hesabım: 

https://link.dolap.com/XU2He

6 yorum:

  1. Konu güzele benziyor. Yerli bilim kurgu bulmak dediğin gibi zor. Aklımda bulunsun. Kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, okursan sıkılmazsın bence 🥰

      Sil
  2. Selam uzun zamandır buralarda yoktum şimdi tekrar yeni bir blogla geri döndüm sizi takipteyim sizden ricam destek amaçlı bloguma bi göz atıp takip eder misiniz yani izler misiniz ''tıkla blogumu takip et'' yazan resme tıklayarak takip edersiniz çoğu kişi bulamıyor da ondan belirttim :D

    YanıtlaSil
  3. Merhabaa...Bu yazarı ilk senden duyuyorum. Listeme alıyorum. Yerli bilim kurgu çok az :)

    YanıtlaSil