27 Ağustos 2021 Cuma

Okudum: Son Namsara Iskari (Kristen Ciccarelli)

 



Adı: Son Namsara Iskari
Orj. Adı: The Last Namsara (Iskari #1)
Yazar: Kristen Ciccarelli
Sayfa: 452
Fiyat: 14,25 tl

Bir gün öğleden sonra, uyuyakalmışım. Rüyamda mavi bir ejderha gördüm. Bebek değilse de küçüktü, suların üzerinde zıplayıp duruyordu. Çok tatlıydı. O akşam kitaplığa bakıyordum neye başlasam diye. Elime Son Namsara geldi :)

Kitabı nerede keşfettiğimi hatırlamıyorum ama kapakta ejderha görünce dayanamam genelde. Bi ara listemdeydi, Hepsiburada kitap indirimi yaptığı sırada almıştım. Seri olduğunu bilmiyordum da neyse ki ilk kitapmış. Bitirince kısa bi araştırdım. Diğer 2 kitap henüz dilimize çevrilmemiş. Yazarın sitesinden kapak açıklamalarını alıp Translate'te çevirttim. Devam gibi olsa da ana karakterler değişiyor diğer kitaplarda. En son bahsedeyim.

Bu fantastik dünyada Yaşlı Olan diye birine inanılıyor. Tanrı gibi. Yaşlı Olan, Namsara ve Iskari adında 2 kişi yaratıyor. Biri iyilik, biri kötülük/ölüm taşıyor. Onlar öldükçe yerlerine yeni Namsara ve Iskariler geliyor ve tabi ejderhalar var. İlk Ejderha 'Kozu'. O hala yaşıyor. 

Bu dünyada ejderhalar hikaye dinlemeye bayılıyorlar. Zaman geçtikçe halk Yaşlı Olan'a inanmayı bırakıyor. Ejderhalar ve eski hikayeler kötüleniyor. Öyle ki hikaye anlatanlar lanetlenip ölüyor. Sonra bir kız, Asha, küçükken İlk Ejderha 'Kozu'yu çağırıyor ve ejderha kızı yakıyor. Kız ölmüyor ama başına gelenleri de tam hatırlamıyor. Babası Kralmış, kızını halktan korumak için onu Isakari ilan ediyor ve kız o vakitten sonra sürekli ejderha öldürmeye başlıyor.

Asha'yı yanarken bulan biri var, Jarek. Bu çocuk birkaç yıl sonra Komutan oluyor ve Kral, kızını bu adamla evlendirmeye söz veriyor. Malum düğüne 1 hafta kala başlıyor kitabımız. Asha'ya babası bir vaadde bulunuyor. İlk Ejderhayı öldürürse, düğünü iptal edeceğini söylüyor. Çünkü Jarek çok kötü biri ve Asha onu hiç sevmiyor. Adamı ben de sevmedim. Tam bir zorba.

Asha'nın bu zor görevi sırasında karşısına bir köle çıkacak, Torwin. Bu köle önemli. Asha'nın bir kuzeni var, Safire. Bu kız da önemli sayılır. Asha'nın bir abisi var, Dax. O pek önemli değil ama bilmemiz lazım. İşe yarıyor pek çok yerde.

Kitap çok akıcı ve güzel kurgulanmış. Adı geçen pek çok karakterin yaşı 15-25 arasında, bu yüzden ara sıra ergen tavırları göreceğiz. Ama çok bunaltmayacak. Bölüm aralarında gri sayfalar var. Buralarda Asha'nın anlattığı kadim hikayelere yer verilmiş. Onlar da oldukça hoşlar. Tamamen yabancı bir dünyada olduğumuz için oraya ait her şey zaten ilginç gelecek bize. Fantastik edebiyat sevenleri üzmez bu kitap..

İlk kitap güzel bitiyor. Öyle devamı gelecek gibi ama olmasa da olur kıvamında. 2. kitap, Asha'nın abisi Dax'ı anlatıyormuş. Dax, ilk kitapta biriyle evlenecek. Biraz politik bir evlilik. Sanırım o anlatılacak. Pek ilgimi çekmedi açıkçası. Çünkü Dax karakterini sevmedim. Çok ezik davrandı, Kral olacak birinin böyle olması hoşuma gitmiyor.

3. kitap da, Asha'nın melez kuzeni Safire'i anlatıyormuş. Safire sanırım birine aşık olacak 3. kitapta. Safire karakterine karşı nötrüm. İşe yaradığı noktalar oldu evet ama genel manada sürekli tartaklanan ve istenilmeyen bir kız. Geçmişi biraz dramatik olduğu için sempati toplasa da ben serinin sonraki kitaplarının peşine düşmeyeceğim. Aldığım tat benim için yeterli.

*Ejderhaya doyacak mıyız? Tam anlamıyla değil. Onlar biraz daha yan karakter gibi kalmışlar. 
* Kitabın içinden poster gibi bir şey çıktı. Asha ve İlk Ejderha var. DEX beni şaşırtıyorsun. 



* Kitaplarımı ve diğer eşyalarımı sattığım dolap hesabım: 

https://link.dolap.com/XU2He

5 yorum:

  1. yazında bol bol sırıttım yaaa :)

    YanıtlaSil
  2. Son kitap alışverişimde aldım bende. Yazdıklarını okuyunca sevindim. elimde olan ama henüz okumadığım kitaplar hakkında olumsuz yorum okumak hevesimi kaçırıyor. :) Kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  3. Evet, tek kitap gibi de okunabilir.
    Böyle farklı kurgular okumak, sanki bambaşka ülkelere seyahat etmek gibi, beni de mutlu ediyor 🥰

    YanıtlaSil