2 Eylül 2015 Çarşamba

Bilgisayarda Mavi Ekran Sorunu

Bilgisayarım Acer Aspire 6930G - Vista Home Premium

İşletim sistemi orijinal, Windows güncellemeleri de açık. Geldikçe yüklerim. Son yüklemeden sonra pc yi kapadım yattım. Ertesi gün açtığımda ekranda tuhaf renkler belirdi, bios yüklemenden önce matrix gibi harfler inmeye başladı, böyle ekrana birşey olmuş sandım ama değil. Hoşgeldin sayfasından sonra ise bir mavi ekran çıkıyor.



Kabaca diyor ki donanım taktıysan veya yazılım yüklediysen, bir yanlışlık olmuştur, yeniden başlatın veya güvenli moddan son yaptıklarınızı geri alın falan.. buna benzer bir mavi ekran daha çıktı ama onu çekemedim, onda yazan uyarı başkaydı BAD_POOL_CALLER. Yine yazılım veya donanım yüklenmesi sırasındaki hatalardan kaynaklanıyormuş sanırım, google da çıkan sonuçlardan bu açıklamaya vardım.

Deneme Yanılmalar:
-Güvenli modda açtım, sistem geri yüklemesi yaptım, olmadı.
-Yine güvenli modda son yüklenen güncellemeyi sildim, gene olmadı.
-Normal şekilde açtım, açıldı biraz yine kapandı ama bir açılış sırasında işler yolundaydı o zaman o sorunlu güncellemeyi yine sildim. (KB3087985 ve KB3077715 adlı)
-Güncellemeyi sildi ama restart yaparken yine birşeyler yüklendi, kurdu. Kapandı açıldı belki 20 kere bilmiyorum ama sonra işler normale döndü.
- Birkaç açıp kapatmadan sonra aynı sorunlar yine başladı. Bu sefer ekran çözünürlüğü çok bozuldu, güvenli modda bile simgeler dev boyutlara çıktı, 90 lı yıllara geri döndüm. Son olarak bilgisayarın fabrika ayarlarına geri döndüm, ama ekrandaki görüntü hala sorunluydu ve mavi ekranı hep alıyordum
- Sorunun ekran kartından olduğu anlamam biraz zaman aldı. ATI simgeli uyarılar çıktı, driver yüklüydü ama "uyumlu değil kontrol et" uyarıları geldi. O zaman ekran kartının sorun çıkardığını anladım. Zaten götürdüğüm bilgisayarcı da öyle dedi.
Bilgisayar eski olduğu için uygun ekran kartı bulurlarsa takacaklar, bulunmazsa yeni bir notebook alıcam artık.

Benzer sorunlarınıza ışık tutar umarım..


1 yorum: