27 Aralık 2017 Çarşamba

Okudum: Bronz Kolye (Hüseyin Yurtsever)



Adı: Bronz Kolye
Yazar: Hüseyin Yurtsever
Sayfa: 237
Fiyat: 14 tl

Kitap tahminimden çok farklı çıktı. Arkadaki yazıdan çok değişik bir macera çıkacağını sanmıştım ama pek öyle olmadı. İçinde yine sürükleyici yerler olsa da tam sarmadı beni.

Doré arkeolojik bir araştırma için Türkiye'ye gelir. İstanbul'da gezinirken sokakta denk geldiği bir adam, kızın eline bir kolye tutuşturur ve ortadan kaybolur. Kolyede 3 halka vardır. Halkaların içinde şekiller.. Doré ne olduğunu anlayamaz ve araştırma yapacağı yer olan Didim'e gider. Orada (sanırım asistanlığını yaptığı) üniversiteden bir hocasıyla çalışacaktır, hoca Doré' den epey yaşlıdır. Ama kızın aklı/kalbi nedense hocasındadır. İlginç bir yaklaşım olsa da tercihlere karışmıyorum.
Kolyedeki şekillere kafayı takıp o yönde de araştırmaya başlar. Tabi bu süreçte uzun uzuun bilimsel/felsefik konuşmalar var. Bu konuları sevmediğim için çoğu yeri atladım. Belki de bu yüzden sarmadı kitap beni, bilemem.
Kolyenin gizemini ararken Kunter adında bir adamla tanışır. Sonrada bu adam Doré' nin ikiz kardeşi çıkacak. İkisinin de, bildiği aileleri aslında gerçek aileleri değilmiş. Oralar epey dramatik. Okurken üzüldüm. Ailenin aslında gerçek ailen olmadığını öğrenmek, sanırım insanı çok büyük bir boşluğa düşürür. Bunu hissettim okurken. Ama kızcağız hocasına tam açılamadan bitti kitap..

Kolyenin sırrına gelince. Doré' nin büyük büyük atalarından kalmıştır ve bildikleri tek şey, kolyedeki beş parçanın birbirinden ayrılmayacağıdır. Maalesef Doré' nin babası parçaları ayırıp, ikizlere taktığı için çocuklar ortadan kaybolmuş ve aile dağılmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder