4 Aralık 2017 Pazartesi

Okudum: Kırmızı (Ayşegül Atmaca)



Adı: Kırmızı
Yazarı: Ayşegül Atmaca
Sayfa: 296
Fiyat: 13 tl

Arka kapak yazısından etkilenip almıştım. Sanırım yazarın ilk kitabıymış. Konu olarak ilgi çekici, maceralı, heyecanlı diyebilirim. Bu yüzden hemen okuyup bitirme isteği duydum. 2-3 günde de bitirdim. Kitap güzel aslında ama bazı şeyler tam oturmamış ve yazımında sıkıntılar vardı. Akıcı kitaplara alışkın olduğum için cümle yapılarında yer yer rahatsız oldum. Bazı cümleler birbirine bağlanması gerekirken kısa kesilmiş, bazıları da çok uzun tutulmuş. Devrik cümleler de kimi zaman durduk yere bitiyor hissi verdi bana. Gramere bu kadar taktığımı bilmezdim ama biraz yordu bunlar beni..
Sinsi bir zengin (christian), dindar bir adamla bir anlaşma yapar. Türkiye'de onun için çok önemli bir şeyler arayıp bulacaktır. Bu iş için çok yüklü miktarda para bile alır. Ama yapacağı araştırmayı gizli tutmak için, tatil niyetiyle geldiğini söyler ve kendine bir tur rehberi ayarlar. Rehber aslında işinde çok iyi, bu alanda güzel eğitimler almış olduğu halde, Christian'a aşık olunca 16 yaşındaki bir ergene dönüyor. Kitapta kızın yaşına değinilmiyor sanırım ama 16 olmadığı kesin :) Adamın tüm aşağılamalarına rağmen bırakmıyor onu, acıdım çoğu yerde kıza.
Chris'in araştırması sebebiyle yolları Bodrum'a, Kapadokya'ya, Mardin'e ve Ağrı dağına düşüyor. Peşlerinde bunları takip eden kötü adamlar var. Niyetlerini hiç anlayamadım ama Chris'e çok gıcık oluyorlar. Chris de bunları atlatmaya çalışmıyor, aksine onları oyalamak için yanlış ipuçları bırakıyor ardında.  Araştırma devam ederken bir yandan iyi de tatil yapıyorlar. Denizde yüzmeler, yemekler, şaraplar.. Bir de nazar boncuğu yapan kadın var. Her yerde Chris'in karşısına çıkıp ürkütüyor adamı. Ama olaylara müdahale etmiyor. Sadece korkutuyor :) Chris'in araştırmasının ne olduğunu 200 lü sayfalarda anladım. Öncesinde değinildiyse bile hatırlamıyorum. Oradan sonra biraz daha netleşti konu. Ama adamın karakterindeki gel-gitler beni fazlasıyla gerdi.
Sonu hızlı bitiyor. Tüm kötüler ölünce rehber kızımız uzaklara dalıp gidiyor işte..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder