9 Mart 2018 Cuma

Okudum: Hz. Süleyman'ın Yüzüğü - Efsane Zamanlar Serisi II (Sultan Polat)



Adı: Hz. Süleyman'ın Yüzüğü - Efsane Zamanlar Serisi II
Yazar: Sultan Polat
Sayfa: 390
Fiyat: 17,5 tl

Yazarın önceki kitabını okuyup çok beğendiğim için bunu da almıştım. (Evliya Çelebi ve Ahit Sandığı) Seri yapmış meğerse, bu ikinciymiş. Aslında yanlış olmuş. Konu olarak bu kitap, ilkinden önceki zamanı anlatıyor. Yani Ahit Sandığının ne zaman ve nasıl bulunduğunu anlatıyor. Bulunmasını sağlayan önemli şeylerden biri de Süleyman'ın Yüzüğü tabii ki. Ama okuma sırası bence önemli değil. Gerçeği söylemek gerekirse bu kitabı pek sevemedim. Beni sarmadı. Evliya Çelebi ve Ahit Sandığı hala gözümde en iyisi..

Piri Reis'in gençliğinde yolu Gırnata'ya düşer. (Her Gırnata geçtiğinde İskender Pala'nın Efsane'si geldi aklıma. Ah Sidi can..) Zamanında denizden kurtardığı bir adam, Piri Reis'i gönderir aslında Gırnata'ya. Orada birini bulmasını ve onunla konuşmasını söyler. Meğer bu adam ve Gırnata'daki Talavera adlı kişi çok önemli sırlar saklayan kişilermiş. Hz. Süleyman'ın kayıp yüzüğünü, bir kitabı ve bir dürbünü. Bu üç emanet üç ayrı kişide dururmuş. Çok uzun yıllar bu üç kişi ve üç emanet hiç aynı çatı altına gelmemiş. Ama zor zamanlar yaşandığı için artık bu emanetlere yeni sahipler bulunması gerekmiş ve onlar Piri Reis'i seçerler.  Bir de bu emanetleri koruyan kişileri de koruyacak bir kişi lazımdır. Oralar okunurken anlaşılıyor.

3 emanet de Piri Reis'in cebinde durur ama reis tedirgindir. Yanına Alehandro'yu ve iki küçük çocuğu alıp evine döner. Aslında sayısız sefere çıkarlar ama şimdi ne için çıktıklarını unuttum. Pek evde oturmuyorlar da :)

Yavuz Selim, Piri Reis'i ve yakın arkadaşlarını bir gün çağırır ve onları Ahit Sandığını bulmaya gönderir. Sandığı bulmak için emanet kitabı, yüzüğü ve dürbünü kullanmaları gerekir. Çok çok uzun yıllar önce eski koruyucular Hz. Musa'nın sandığını çok uzak bir yere saklamışlardır. Ve emanet kitapta gizli bir harita bırakmışlardır. Piri Reis bunları bulacak, sandığı padişaha getirecek ama yolda çok zorluk çekeceklerdir.

Ben böyle özetleyince daha anlaşılır oldu. Yoksa okurken epey karmaşık gidiyor. Bölümler arası oldukça kısa. Pat ona geçiyor, pat buna. Bazen kimin ağzından anlatıldığını bile kaçırdığım oldu. Bölüm başlarında kim olduğunu yazsa bile karıştırdım çünkü çok isim var, çok yer ve çok olay. Ben zorlandım, ama sevenler de olmuş, tabii olacaktır da..

2 yorum: