29 Mart 2018 Perşembe

Okudum: Şah Mat (Mario Mazzanti)



Adı: Şah Mat
Yazarı: Mario Mazzanti
Orj. Adı: Scacco Alla Regina
Sayfa: 512

Elimde kitap kalmayınca ödünç almıştım bunu. Sağda solda görüp çok da merak etmediğim bir kitaptı ama okudukça şaşırtıcı şeyler oldu. Bir cinayet var ama ilerledikçe işin aslında öyle başlamadığı, sonradan öyle bir yola girildiği gibi şeyler çıktı. Sıradan polisiyelerde pek rastlamadığım bir cinayet öyküsü diyebilirim.

Bir kadın evinde ölü bulunuyor ve bunu başta seri cinayetlerin başlangıcı olarak tanımlıyorlar. Zira katil, gazeteci Greta'ya ilginç e-postalar atmaya başlıyor. Cinayetlerin devamı gelecek gibisinden cümleler kuruyor. Devamı da geliyor. Bir kadın daha ölü bulunuyor. Öncekine benzer şekilde. Ama polis iki cinayeti de yürütürken aralarında tutarsızlıklar saptıyor. İşin içinde bir de psikolog var. Katil zihninin nasıl işlediğini bilen, anlayan ve sonrasında neler yapacağını tahmin eden çok deli bir psikolog. Adamın başına ağrı giriyor sürekli, hayatı kaymış katilleri hissedeceğim diye :) Sonradan başına daha beter şeyler geliyor zavallının, yine de ölmediğine sevindim.
Olaylar böyle akarken olmadık insanlar katile yakın çıkmaya başlıyor. Sonlara doğru da itiraf geliyor hem de en ummadığımız kişiden. Cinayet sebebi de ne aşk ne delilik. Sebep para. Şirketim batmasın ele güne rezil olmayım diye adam öldürmeye kalkarsan olacağı bu. Şaşırtıcı bir çözülme oldu kabul ediyorum ama garip de oldu.

Bir de olaylar İtalya'da geçiyormuş. Uzunca bir süre anlayamadım nerede geçtiğini. Başında bir cümlede bari geçseydi ülke-şehir ismi. Hala da asıl olayın döndüğü şehir neresi, bilinmiyor..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder