15 Mart 2018 Perşembe

Okudum: Kommagene Kraliçesi Kleopatra (Sultan Polat)



Adı: Kommagene Kraliçesi Kleopatra
Yazarı: Sultan Polat
Sayfa: 373
Fiyat: 17 tl

Yazarın diğer kitaplarını okuyunca bunu da merak etmiştim. Akıcı bir anlatımı var, sıkılmadan okudum, çabuk da bitirdim. Kleopatra ile ilgili pek kitap okumamıştım o yüzden de ilgimi çekti biraz. Mısır'ın eski dönemlerini okumayı seviyorum ama Kleopatra Mısır'da pek durmuyor ve hikayenin büyük kısmı Kommagene Krallığı yakınlarında geçiyor. Mısır'a gidin artık diye diye bitti kitap. Gittiler Mısır'a, yem olmaya..

Kleopatra'nın sır katibinin dilinden anlatılıyor hikaye. Onunla nasıl tanıştığı, hangi ülkelere gittiği, kiminle evlendiği, kimden kaç çocuğu olduğu ve Kleopatra'nın efsanevi özellikleri.. Sır katibinin adı Şukura, Kleopatra'nın yanından neredeyse hiç ayrılmıyor. Kadın da sadece ona güveniyor zaten. Birlikte pek çok olay yaşıyorlar ve kitabın sonlarına doğru ayrılmak zorunda kalıyorlar. Bu da her ikisinin sonu oluyor zaten. Kleopatra'nın çocuklarına ne olduğunu bilemiyoruz ve sonrasını tabii..
Buruk bitiyor ama okuduğuma pişman değilim. Sadece biraz daha Mısır'da dursalardı, iyi olurdu.

Yetmedi bana, Mısır'ı-çölü anlatan, oralarda geçen başka bir kitap daha bulmaya çalışıcağım yine :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder