18 Haziran 2020 Perşembe

Okudum: Salgın, Bağışıklık (Erin Bowman)




Adı: Salgın
Orj. Adı: Contagion
Yazar: Erin Bowman
Sayfa: 358
Fiyat: 22,5 tl

Birkaç yerde övgüler gördüm bu kitap için. Deneyeyim dedim. Güzel bir kitapmış. Ama maalesef seri, ve devamının çıkmasını bekleyeceğiz. Çok heyecanlı bir yerde bitmedi bence ama yine de devamını okuyana kadar unuturum ben ayrıntıları :(

İleri teknolojili bir gelecekteyiz. Öyle ki Dünya yerine çok farklı gezegenlerde yaşam var, çok uzak gezegenlerde de para getirecek değerli maden araştırmaları yapılıyor. Normal hızda, ulaşılması neredeyse bir ömür sürecek mesafeleri ışık hızından da hızlı giderek aşıyorlar. Böyle bir uzaklıkta bir gezegen varmış. Bir yarısı hep gece, diğer yarısı hep gündüz ama cehennem gibi bir gündüz. Zaten orada yaşam yok. Sondaj tesisi var. Oradaki tesisten acil durum çağrısı alınıyor. En yakınlardaki bir ekibin oraya gitmesi isteniyor ama o ekip de asker falan değil, bir fırtınadan son anda kaçan derme çatma bir ekip. Ekipte tuhaf bir bilim insanı var ve o kişi sırlarla dolu.

Haliyle bu kıyamet gibi gezegene gidilecek, orada neler olduğunu anlamaya çalışacaklar ve tabii ki ortalık çok karışacak. Salgın tam olarak o gezegende. Oradaki her canlının içinde. Ama bunu hemen anlayamıyorlar. Salgının ne olduğunu söylemeyeceğim. Yoksa kitap çok klişe gibi algılanır. Ben de okumadan önce bilseydim ne olduğunu belki de hiç okumazdım. Ama hiç pişman değilim. Akıcı bir dili ve sürükleyici bir anlatımı var. Sadece başlarda 20-30 sayfada biraz kafa karışıyor. İsimlere ve ortama alışınca gerisi gayet iyi.

*Kitabın kapağını çok beğendim. Ciltli olması da çok güzel. Keşke cilt kabına koli bandı değmemiş olsaymış. Kitabı internetten almanın bazı kötü yanları işte. İade edecek kadar büyük bir şey değil ama rahatsız edici. 

*Biraz Illuminae Dosyaları serisine benziyor konu olarak. Uzay, virüs vs. Anlatım açısından benzerlik yok.




Adı: Bağışıklık
Orj. Adı: Immunity
Yazar: Erin Bowman
Sayfa: 368
Fiyat: 23,3 tl

Salgının başladığı gezegenden ucu ucuna kaçtıklarını hatırlıyorum. Birkaç sevilen kişi ölmüştü sanki. Onların acılarıyla boğuşamadan bambaşka kimselerin eline düştüler. Coen, Threa ve Nova. Başkası varsa da hatırlamıyorum.

Coen ve Threa virüsü taşıyorlar ve onunla uyumlular. Bu virüsün, konakçısına verdiği üstün yetenekler var. Zihin okuma, zihinden konuşma ve her düşünceye-anıya erişebilmek gibi. Hem korkutucu hem de özenilesi. Tabi işin içinde aşk da var. Yoksa kim ister sokaktan geçen herhangi birinin aklından geçenleri bilmeyi :)

Onları kurtaran ekip maalesef Radikaller diye anılan, aykırı ve isyankar bir ekip. Mevcut yönetim her ne ise ona karşılar işte. O yüzden bizim konakçı aşıklarımızdan faydalanıp onlardan güçlü bir insanüstü ordu elde etmeyi planlıyorlar. Bu süreçte saçma deneylere maruz kalacaklar ve kendilerini yeniden keşfedecekler. Pek çok kaçma girişiminde bulunacaklar. Oldukça sürükleyici ilerliyor buralar. Bir de ailelerine kavuşma hayalleri var tabii..

Devam kitabı ama sanırım son değil çünkü sonu biraz heyecanlı bitti. Evet birisi bu virüsü kapıp iyileşecek ve o artık bağışık olacak. Ama bilmiyorlar ki yepyeni bir tehlike kapıda..

2 yorum:

  1. İlgimi çekecek bir kitap olduğunu düşündüm, sizn yorumlarınızdan sonra. Okunacaklar listeme aldım, teşekkürler.

    YanıtlaSil