13 Haziran 2020 Cumartesi

Okudum: Yaratılış Sırrı (Tom Knox)



Adı: Yaratılış Sırrı
Orj Adı: The Genesis Secret
Yazar: Tom Knox
Sayfa: 526
Fiyat: 18,5 tl

Tom Knox'u ilk defa okuyorum. anlatım tarzı biraz Dan Brown gibi. Sürükleyici, olaylar tarihle iç içe, cinayetler, ülkeler arası seyahatler, din vs. Genel olarak beğendim diyebilirim. Diğer kitaplarını da uygun fiyatlarla denk getirirsem almayı düşünüyorum.

Göbekli Tepe'de kazı yapılıyor. Oradaki arkeolog biraz fazla tutkulu. Sanırım değişik şeyler de buluyor ki başına kötü şeyler geliyor. Bu sırada İngiliz bir gazeteci Göbekli Tepe'ye haber yapmaya geliyor. Haberini yapıp gidecek güya ama  o da gizemli işlerin peşinden sürüklenecek.

Diğer yandan İngiltere'de tuhaf cinayetler meydana gelmeye başlıyor. Törensel öldürmeler. Katiller aynı zamanda bir şey de arıyorlar, cinayet mahalinde kazılmış yerler bulunuyor çünkü. Bu katil çetesiyle, Göbekli Tepe kazıları arasında ince bir bağ kuruluyor. Bana biraz zorlama geldi ama konu tarihle ve varsayımlarla güçlendiriliyor. 

Kitabın baş rolündekiler, iz sürerken bir çok ülkeye gidip gelecekler. Haliyle Türkiye'ye de uğrayacaklar. Buraları okurken rahatsız olabiliriz zira yazar Türk değil. Farklı bir bakış açısıyla betimliyor, yorumluyor diyeyim. Bir de kitapta ilginç bir hata buldum. Malum gazeteci Urfa'da dolaşırken insanların hayvan kestiklerini görüyor sokakta, herkesin. Ona o sırada Kurban Bayramı olduğu söyleniyor. Bundan bir süre sonra yolları gene Urfa'ya düşüyor. Bu sırada da insanların oruç tuttuklarını çünkü Ramazan ayı olduğunu söylüyorlar. Tuhaf değil mi? Kurbandan sonra Ramazan geliyormuş!

Ayrıca katil çetesinin öldürme sahneleri ara ara anlatılıyor ve biraz ürkütücü. Bu gibi şeylere çok takılmazsak kitap iyi.

2 yorum:

  1. Konusu Atiye dizisini anımsattı bana, ilgimi çekti. Okuyalım o halde, teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyi izlemedim ama Göbekli Tepe ile ilgili bir şeyler olduğunu duymuştum.

      Sil