10 Eylül 2020 Perşembe

Okudum: Ben Yalnız Gezerim (Samuel Björk)



Adı: Ben Yalnız Gezerim
Orj. Adı: Det Henger En Engel Alene I Skogen
Yazar: Samuel Björk
Sayfa: 526
Fiyat: 19,7 tl

Cinayet romanı özlemiştim, okunmamış kitap yığınımdan elime ilk bu geldi. Olaylar Norveç'te geçiyor. Sırf bu yüzden bile güzel bu kitap. Kuzey ülkeleri daha az konu alınır ya hep, biraz gizemli geliyorlar bana. İsimler biraz karışıktı baştan, okudukça alıştım. Bazı yer isimleri çok uzun, onları da kısaltıp okudum. Kim ne diyecek ki..

Anaokulu yaşındaki bir kız çocuğu bir ağaçta asılı bulunur. Üzerinde oyuncak bebek kıyafetleri, sırtında okul çantası vardır. Acı çekmeden öldürülmüştür. Norveç polisi bu gizemli olayla ilgilenirken eski bir polis çalışanından yardım isterler. Kadın ıssız bir adada alkolün ve ilaçların dibine vurmuştur. Kendince başa çıkamadığı sorunları vardır ve intihara meyillidir. Ama aynı zamanda çok da zeki, zihnindeki puslar dağılınca performansını gösterecek. Neyse bu kadının adı Mia, sırayla başka kız çocukları da ölü bulundukça Mia kafayı çekecek vakit bulamayacak ve olayı çözmeye çalışacak.

Mia'nın yakın arkadaşı da bir polis ve aynı ekipteler. Adamın adı Holger, yaşı biraz ileri, torunu var hatta anaokulu döneminde. Bir de annesi var, bakımevinde keyfi yerinde. Ama kadın birden mirasının hepsini bir kiliseye bağışlamak istiyor ve oğlu bu meseleyi kurcalamaya başlıyor.

Bir yanda da kilise var, dini bütün papaz ve yardımcısı. Bunlar çok gizemliler. Ne yaptıkları belli değil. Çok iş çeviriyorlar haliyle.

Bunlar dışında birkaç yan karakter de var elbette. Ölü kızları bulan kişilerin bile yaşamlarının bazı kesimleri anlatılıyor. Kitap biraz da bu yüzden uzamış. Olaya derinlik katmış evet ama ben olsam o kadar uzatmazdım. Çok gerekli değil. Bir de aydınlanmayan birkaç şey kaldı sonunda. Asıl olay çözüldü ama yan karakterlerin bazılarına ne oldu? Mesela Tobias ve Torben kardeşlerin ailesi aniden yok olmuştu, nereye gitti onlar..Tiyatrocu tipler var, onlara ne oldu.. Cevaplansa daha tatlı olurmuş.

*Kitabın adını da söyleyelim. Ölen kızların üzerinde bir not buluyorlar. Katilin imzası gibi 'ben yalnız gezerim' yazıyor. Niye yalnız gezdiğini bilmiyoruz. O da epey sıkıntılı bir tip.

*Kitabın orijinal adı değişik, translate'te çevirdim, şöyle bir şey çıktı.



Norveççe sanki biraz Almanca'yla İngilizce'nin melezi gibi geldi bana. Burdan bakınca öyle :)

6 yorum:

  1. Kuzey polisiyelerini ben de cok seviyorum

    YanıtlaSil
  2. severim böyle kitapları, ekledim sepete yalnız nerede fiyatı 19 tl?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapyurdundan almışım, yaklaşık 6 ay önce. Şimdi biraz artmış sanırım fiyatı.

      Sil