5 Eylül 2020 Cumartesi

Okudum: Vadi Serisi - Oyun, Felaket, Fırtına (Krystyna Kuhn)



Adı: Oyun / Vadi
Orj. Adı: Das Tal / Das Spiel
Yazar: Krystyna Kuhn
Sayfa: 328
Fiyat: 10 tl

Yanılmıyorsam epttavm den almıştım bu seriyi. 40 tl oldukça uygun geldi. Ama ilk kitabı vasat. Devamı kurtaracak mı bilemiyorum. Arka kapak biraz fazla vaatte bulunmuş da fos canım ya.

Dağın başında, haritada bile görünmeyen bir kolej var. Kolejin önünde de garip bir göl. Kolej eski bir binaymış, 70 lerde kapatılmış. Uzun zaman sonra açmışlar. Kapanmasının sebebi de sanırım o yıllarda 8 öğrenci kaybolmuş. Öyle bir şey.

2 gizemli kardeş geliyor koleje. Kitap kız kardeşin ağzından anlatıyor. Niye gizemliler bilmiyoruz. Israrla açıklamıyorlar sırlarını. Ara sıra tuhaf bir karga uçuyor gölün üzerinde. Koridorlarda kapılar çarpıyor ansızın. Birden elektrikler gidiyor. Gerilim adına böyle şeyler var. Bir ara korku romanı mıydı bu diye düşündüm ama korkutacak hiçbir şey olmadı.

Neyse üst sınıflar garip bir parti veriyorlar. Orada biri suya atlıyor. Birileri de onu kurtarmaya çalışıyor. Sonra tekerlikli sandalyeli bir kız ölüyor. Onun neden öldüğünü araştırıyor bir yığın polis. Ama bulamıyorlar sebebi. 1. sınıf bebeleri buluyor her şeyi.

Ne okudum ben ya :(



Adı: Felaket / Vadi
Orj. Adı: Das Tal / Die Katastrophe
Yazar: Krystyna Kuhn
Sayfa: 335
Fiyat: 10 tl

İlk kitabı yerin dibine sokmuştum. O orada kalsın. 2. kitap biraz daha heyecanlı ve güzel geldi bana. 
Bu sefer Katie'nin ağzından ilerliyor olaylar, yani çoğunlukla onun. Arada diğer karakterlere geçtiği de oluyor.

Malum kolejin kapatılma sebebi 8 öğrencinin kaybolmasıydı ya, onu araştırmak için dağa tırmanmaya karar veriyorlar. Katie 1 tane tırmanış rehberi buluyor hatta. O da garip bir tip. Neyse 7 kişilik bir ekip oluyorlar bildiğimiz karakterlerle. Ama birini tanımıyoruz hiç. Kendini kolejdeki bir profesörün oğlu olarak tanıtıyor ama o da oldukça gizemli biri. Birden grubu yönlendirmeye başlıyor filan. Onun da sırları var yani. Sonlara doğru şaşırtacak bizi.

Olay dağa tırmanış diyebilirim. Kolejdeki sıkıcı ders rutinleri yok, belki o yüzden biraz daha heyecanlı buldum. Tabii arada başlarına olumsuzluklar geliyor dağda. Bunlar da etkili. Yine hafif gerilimli ilerliyor. Korku ögesi pek yok. Merak ettirecek şeyler bolca var. Kaybolan ekibe tam olarak ne olmuş henüz çözülemiyor.



Adı: Fırtına / Vadi
Orj. Adı: Das Tal / Der Sturm
Yazar: Krystyna Kuhn
Sayfa: **
Fiyat: 10 tl

3. kitapta kolejde kısa bir tatil veriliyor. Anma günü mü ne öyle bir şey için. Millet tatile çıkarken tuhaf bir fırtına başlıyor ve yol kapanıyor. Julia, Chris, Debbie, Benjamin ve Rose aynı minibüsteler ve yolda kaza geçiriyorlar. Bir şekilde kör topal koleje geri dönüyorlar.  Fırtına iyice şiddetleniyor ama kolejin her yeri sımsıkı kapalı. 2 güvenlik görevlisi var güya, ikisi de hiçbir şey duymuyorlar. Haliyle sevmsiz ekibimiz binaya girmenin başka yollarını arıyorlar.

Zorlu ve gerilimli sahneler oluyor binaya girerken. Girdikten sonra da gerilim bitmiyor. Bu sefer hafif korku tadı veriliyor çünkü biri öldürülüyor. Ergenlerin hepsi sessizce bir yerde oturacağına dağılıyorlar binaya. sonra vay efendim o nerede bu nerede. Şapşallık yahu.

Aslında gidişat fena değil, ben kendimi kaptırmış okuyordum ne güzel. Hatta hızlı okuyup bitireceğim diye seviniyordum. Sonlara doğru umulmadık isimler baş göstermeye başlamıştı ve en heyecanlı yerde tam olarak 272. sayfada cümlenin ORTASINDA kitap bitti ya. Bitti, bitti. 


Böyle bir yerde kitap mı bitermiş. Gerçeği 300+ sayfaymış. Nerede kalan 30 sayfa. 4. kitabı ben okusam ne olur ki, buradaki sonu bilmedikten sonra.. Pegasus'tan yediğim ilk kazık. Çok ayıp, çok !!

6 yorum:

  1. Çok güzeldi,keyifle okudum.Sahi ne okudun kız :)) Serilerde kitap kötü olunca kötü olluyo yea :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi de övmüşler, övmüşler. Sanırsın çok sağlam seri :D

      Sil
  2. ben de de ilk kitabı var.Bir ara hevesle başlamıştım ama devamı elimde yok diye bırakmıştım. Okusam mı, okumasam mı bilemedim şimdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana sorarsan başka kitap oku. Yoksa bu tuhaf seri devam edecek gibi anladım ben. İçinde 1. sezon yazıyordu. Çocuklar mezun olana kadar küçük gerilimler üretip duracak sanırım :D

      Sil
  3. Yorumların çok iyi güldüm :D Genelde satmayan serileri indirime koyuyorlar sinir oluyorum ben de bir hevesle alıyorum ama okunacak gibi değil 😂😂 ben de 9.90 a almıştım öyle artık seri indirimde de olsa ilk kitabını alıyorum sadece beğenmezsem diye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mantıklı, sadece ilk kitabı alıp bi bakmalı. Gözüm doymuyor alırken, hepsi benim olsun diye 😄

      Sil