31 Temmuz 2021 Cumartesi

Okudum: İnsanlık Deneyi (Erbuğ Kaya)



Adı: İnsanlık Deneyi
Yazar: Erbuğ Kaya
Sayfa: 160
Fiyat: 16,20 tl

Bu yazardan ilk defa okuyorum. Açık söyleyeyim kitabın başında acayip sıkıldım. Issız bir koyda yaşayan gizemli bir adamın evine bir gün silahlı biri geliyor ve adam onu oturtuyor karşısına. Sana önce bi geçmişimi anlatayım diye bir başlıyor. Dur dur ortadan olmaz önce çocukluğu anlatayım, yanına da bir rakı açalım diye. Cidden böyle bir giriş. 

Bıraksam mı diye düşünürken, yorumlarına bakayım dedim. Bayılanı çok, 1000kitap'ta 9 puanı var, ben mi havamda değilim dedim zorlanıp okumaya devam ettim.

Ana karakter, geçmişini anlatan şu adam, adı Bekir. Kapaktaki eski otobüsü mekan edinen küçük bir arkadaş grubuyla büyüyor. Yakıcı aşklar, ihanetler, çok ileri teknolojili bir yaşam, kodlar, projeler.. Bekir'in yapay zeka projesi başladığında kitap hızlanıyor. Ondan sonra merak etmeye başladım ben. Yoksa ergenlerin sevgili değiştirmeleri, ölüp ölüp bitmeleri beni sarmıyor. Neyse bir yapay zeka geliştiriyorlar. Amaç; her şeyi o yapsın, insanlar sadece sanatla hobilerle uğraşsın. Tabii kendi kendine düşünüp karar veren bir yapının, neler yapabileceğini kestiremezsin. Bu yapay zeka, insan olmak istiyor. Bir bedene bürünmek istiyor. İşte burası ve sonrası heyecanlı.

Hala bırakmadan okuyanlar içinde şaşırtıcı bir son bekliyor olacak.

*O kadar ileri teknolojili gelecek kurgusunun arasında aşırı bir nostalji özlemi konulmuş. Plaklar vs. Ben nostalji sevmediğimden, çok sıkıldım buralarda..

* Kitaplarımı ve diğer eşyalarımı sattığım dolap hesabım: 

https://link.dolap.com/XU2He

5 yorum:

  1. Evet biraz farklı yaklaşmış. Ben bu yaklaşımı sevemedim sanırım ☺️

    YanıtlaSil
  2. yani biraz bilimkurgu fantastikli gibi. bu tür yazan yerli yazarları nasıl nerden bulup seçiyon sölesenee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yazarın 2 kitaplık fantastik serisi var: Giddar ve Beşlerin Çağı. Ama satışları yok, asıl onları merak ediyorum daaa, bunu bulabildim işte 🙃

      Sil
    2. nerden bakıp buluyon, yayınevlerinden mi, yani, yerli bilimkurgu, fantastik, korku filan yazarları diyom :)

      Sil
    3. Yeni çıkanlar, yayınevi tanıtımları, keşfete düşen kitap yorumları, derken aa bu da güzelmiş, bunu bi listeye ekliyim diye diyee oluyor işte :))

      Sil