8 Temmuz 2018 Pazar

Okudum: Elantris (Brandon Sanderson)



Adı: Elantris
Yazar: Brandon Sanderson
Sayfa: 509
Fiyat: 19 tl

Kitap çok kalın, boy olarak çok büyük ve yazı puntoları baya küçük, bu yüzden okumak için tatil zamanını bekledim. İyi ki de beklemişim. Severek okudum, uzun olmasını bile sevdim. İçinde bol macera, heyecan ve güzel bir fantastik evren var. Bu tarz kitapları sevdiğim için okuduğuma da aldığıma da çok memnunum.

Elantris bir şehir, büyülü bir şehir. İnsanları çok güzel, hayat güzel, etrafındaki şehirler de ona uyumlu. Ama bir gün bir felaket geliyor ve bu güzel şehrin büyüsü bozuluyor. Şehir kararıyor, insanları da kararıyor, ölmüyorlar ama kalpleri de atmıyor ve acıları hiç dinmiyor. Elantris'in lanetli halkı kendi şehrine hapsediliyor ve diğer şehirlerde hayat kendi yolunu buluyor. Ama ara sıra Elantris laneti diğer normal insanlara da bulaşıyor. O insanları da gizlice Elantris'e atıp kendilerinden soyutluyorlar. Böyle bir düzenin ortasında başlıyor kitap.
Arelon'nun prensi Raoden, bir gün Elantris lanetiyle uyanıyor ve kendini o lanetli şehirde buluyor. Prens çok iyi biri ve ilerde kral olacağı düşünülüyor. Ama zamansız gelen o lanet işleri biraz bozuyor. Yine de umutsuzluğa düşmeyen prens bu sefer Elantris'i keşfetmeye başlıyor. Zamanla da oradaki düzene müdahale ediyor. Ama aklında bir soru var. Büyü neden bozulmuş? Çünkü büyü yapmaya yarayan Aon denen çizgiler hala çizilebiliyorsa büyü de demek ki tam anlamıyla yok olmamış. Bu merakla oradaki kütüphanelere dalıyor ve eli pek de boş çıkmıyor.
Diğer tarafta bir prenses var Sarene. Farklı bir şehirden. Raoden ile nişanlı ama adamı henüz tanımıyor. Tanışmaya geldiği gün de prensin öldüğünü söylüyorlar. Elantris'e gittiğinden haberi olmuyor maalesef. Prenses politikadan anlayan biraz da cazgır bir tip, bu yüzden Arelon'da yamuk olan ne varsa düzeltemeye başlıyor. Buna kral da dahil.
Kitabın üçüncü ana karakteri bir rahip. Hrathen. Kitapta bir sürü dinden bahsediliyor, ayrı ayrı yazmayacağım. Bu rahip de kendi dinini yaymak için Arelon'a geliyor, biraz tehlikeli biri ve prensesle epey çatışıyorlar. Bu rahibin yanında pek çok ufak rahip daha var ve ilerleyen zamanlarda ortalığı epey karıştıracaklar.
Raoden, Elantris'in büyüsünü düzelmeye çalışırken prensesle de tanışacak, oradan pek çok kez kaçacak ve liderliği çoğu kez elde edecek.

Böyle anlatınca basit bir hikayeymiş gibi duruyor ama okurken aslında baya kapsamlı ve dolu dolu bir hikaye. Yazarı pek çok yerde tebrik ettim, kurgusuna hayran kaldım. Tek kitap olması aslında biraz da üzdü beni. Kolayca seriye dönüştürülebilecek kadar özgün bir konu olduğunu düşünüyorum.

Kitabın mavi kapağını çok beğendim. Orijinal kapak o kadar çekici durmuyor. Amazon'daki görsel böyle.

Bir de kitaba büyük dedim ama fotoğrafta anlaşılmıyor. Kıyaslamak için yanına standart boyda bir kitap koydum. Almadan fikir edinmek isteyenler için. Ansiklopedi gibi duruyor ve etrafta görenlerin ilgisini hemen çekiyor :)

Fiyat olarak aslında pahalı ama kitap sitelerinde indirimleri takip ederek daha ucuza da alınabilir..

2 yorum:

  1. Sandorson henüz okumadığım yazarlardan ama hep olumlu şeyler duydum. Sizin yazını gibi. Teşekkürler. Mutlaka okuyacağım yazarlardan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de diğer kitaplarını okumayı düşünüyorum..

      Sil