25 Temmuz 2018 Çarşamba

Okudum: On Üç Kutsal Yadigar (Michael Scott, Colette Freedman)



Adı: On Üç Kutsal Yadigar
Yazarlar: Michael Scott, Colette Freedman
Orj. Adı: The Thirteen Haloows
Sayfa: 400
Fiyat: 15 tl

Kitabın konusu epey uçuk olsa da çok akıcı ve sürükleyici bir anlatımı var. Elimden bırakamadım. Aslında içinde rahatsız edici olaylar da var ama okurken bir şekilde geçiyor. Sadece o sayfaları açık bırakıp çok uzaklaşmamak lazım..

Konu olarak biraz dağınık başlıyor. Biraz günümüzden, biraz geçmişten, biraz da gizemli rüyalarla ilerliyor kitap. Okudukça anlıyoruz bu kutsal yadigarlar neymiş, neden ortaya çıkmış, ne için yapılmış vs.
Savaş zamanında ülkenin çeşitli yerlerinden aynı yaş grubunda çocukları toplayıp korumuşlar olaylardan. O sırada gizemli bir adam bu çocuklara kutsal değeri olan eşyaları vermiş ve onları korumalarını söylemiş. Tabii bu eşyalar bir daha bir araya gelmemeliymiş: Öteki dünyanın iblislerini uzak tutmak için. Evet işin içinde biraz ürkütücülük var.
Sonra bu eşyaları koruyan çocuklar yaşlanıyorlar ve bir zaman geliyor ki sırayla ölmeye başlıyorlar. Ecelleriyle değil. Karanlık emelleri olan birkaç kişi bu kutsal nesnelere göz dikmiş ve sahiplerini rahatsız edici şekilde katlediyorlar. Amaç hepsini toplayıp, bir çeşit ayinle öteki dünyanın iblislerini serbest bırakmak.
Tam da bu sıralarda kırık kılıcı koruyan kadın, öldürülmeye çok yaklaştığında karşısına bahtsız Sarah çıkıyor ve kadını kurtarıyor, tabi bir süreliğine. Sarah hiç bilmediği bu tuhaf olayların içinde sürüklenirken, yolu koruyucu kadının yeğeni Owen'la kesişecek ve kötüleri durdurmak için mücadeleye başlayacaklar.

Bir kaç rahatsız bölümü saymazsak ilginç ve sürükleyici bir hikaye olduğunu söyleyebilirim. Sanki devamı olacakmış gibi hissettim ama olmasa da olur..

6 yorum:

  1. Kitabı ilk defa duydum. Benzer konulu bir film izlemiştim... Onu hatırladım.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir kitap özeti olmuş... Tavsiyelerine uyuyorum... Ama benim bir duyurum vardı, alan adım değiştiğini bildirmek istedim... İyi Okumalar :) Yeni alan adım : https://konumuzkitap.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim, ziyarete geleceğim :)

      Sil
  3. Kitabı ben de hiç duymamıştım gerilim var gibi ben korkarım kesin okurken 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çabuk korktuğum halde bu kitaptan ürkmedim nedense :)

      Sil