24 Temmuz 2018 Salı

Okudum: Ölümcül Şifre (Tom Martin)



Adı: Ölümcül Şifre
Yazar: Tom Martin
Orj. Adı: Pyramid
Sayfa: 432
Fiyat: 16 tl

Kitabın kapağı çok karamsar, sanki ağır cinayetler işlenecekmiş gibi hissettiriyor ama değil. Güzel bir macera var içinde. Hatta piramit de var, keşke adını veya kapağını buna uygun yapsalarmış, neyse.

Sevilen bir profesör Peru'da öldürülüyor. Ama intihar gibi yansıtıyorlar, aslında değil. Profesörün yakın bir arkadaşı olan Catherine (o da Oxford'da bir öğretim üyesi) bu olayın arkasını aramaya başlıyor. Çünkü profesör ölmeden önce ona şifreli bir mektup göndermiştir. Mektuptaki şifreyi çözmesi için birine ihtiyacı vardır ve o kişi de kendiliğinden gelir. Profesörle randevusu olan başka bir öğretim üyesi James. Bu ikili mektuptan yola çıkarak birkaç kişiyle görüşecek ve yolları önce Peru'ya düşecek. Takip edildiklerini anladıkları anda kaçmaya başlayacaklar ve kitabın sonuna kadar da hızlı bir tempoyla ilerleyecekler. Profesörün son keşfini onlar da keşfedecekler ve yolları en son piramitlere düşecek. Ama tabi bu biraz kitabın sonlarına doğru oluyor.

Aralarda bilimsel konuşmalar da var ama sıkıcı değil, sevdim ben bu kitabı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder