18 Temmuz 2018 Çarşamba

Okudum: The Surv (Hilalsu Aydın)



Adı: The Surv
Yazar: Hilalsu Aydın
Sayfa: 520
Fiyat: 12.5 tl

Arka kapağı okuyunca konusu ilginç gelmişti. Ama okudukça pek çok yabancı esere benzediğini gördüm. Uyumsuz serisi bunlardan biri. Çok az da Evrenin Ötesi serisine benzettim. Örnekler çoğaltılabilir ama tabi kendi içinde tutarlı tarafları da vardı konusunun. Genel olarak bakarsam pek sevmedim ve bitirmek için okudum diyebilirim.
Ayrıca çok fazla yazım ve anlam hatası vardı, bunlar baskıdan önce son okumada düzeltilebilirdi, neden son kez okumazlar anlamıyorum. Zor bir şey değil ki..

Gelecekte 3. ve 4. dünya savaşları çıkıyor ve dünya yaşanılamaz bir yere dönüşüyor. Sonrasında insanlığı kurtarmak için bir uzay aracı yapıyorlar ve dünyanın yörüngesinde 200 sene bekliyorlar o aracın içinde. Aracın adı The Surv. Survivor adından geliyor. Hayatta kalan son insanlar. 200 sene dolduğunda dünyaya inip orada topluluk düzeni kuruyorlar, aynı Uyumsuz serisindeki gibi. Ergenleri de bir çeşit testle ayırıyorlar gruplara. Kitap tam olarak bu testlerin arifesinde başlıyor. Milena 16 yaşında ve hangi gruba alınacağını heyecanla bekliyor. Olaylar Milena ve onun annesinin etrafında gelişiyor. Milena aslında yaşadığı hayata dair neredeyse hiçbir şey bilmediğini öğrenecek kitap boyunca. O kadar çok sır var ki, kitap Milena'ın soru işaretlerinden ibaret desem yalan olmaz. Kimse de kızın sorularını tam anlamıyla cevaplamıyor. Sonuna doğru da sevilen bir karakter ölüyor maalesef. Onun ölmesi gerekmiyordu bence..

Kitabın yarısına kadar hevesle okudum. Gerçekten güzeldi. Milena gittiği yerleri, katıldığı toluluğu tanıtıyor ve sıkmıyordu. Ama ne zaman o örgüte kaçırdılar kızı, o zaman dağılmaya başladı bende konu. Örgütü biraz amaçsız buldum. Ergen tavırları çok sıkıcıydı, edilen yeminler de gereksizdi. Neyse, kitabın yorumlarına baktım çok sevenler de olmuş, herkesin ilgisine saygım var tabi ki. Ama ben pek sevemedim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder