19 Temmuz 2021 Pazartesi

Okudum: Kabil'in İşareti (Tom Knox)

 



Adı: Kabil'in İşareti
Orj. Adı: The Marks of Cain
Yazar: Tom Knox
Sayfa: 447
Fiyat: 20,3 tl

Tom Knox'tan daha önce Yaratılış Sırrı'nı okumuştum. Dehşet verici olsa da sürükleyiciydi. Kabil'in İşareti de aynı şekilde, korku gibi değil de vahşet diyebilirim. Bazı rahatsız edici sahneler var ama inadına sürükleyici. Ne olacak diye merak ederek hızla, heyecanla okudum. Ama bu yazardan bu kadar yeter bana. Daha birkaç kitabı varmış daa okumayacağım.

Olay birkaç koldan ilerliyor. Ana karakter David. Anne-babasını erken yaşta kaybediyor ve sadece büyükbabası kalıyor akraba olarak. O da yaşlılıktan ölmek üzereyken David'e garip bir miras bırakıyor. 2 milyon dolar ve bir harita. Harita bir defineyi göstermiyor. David bu haritayla kendi kökenlerini öğrenecek, zira geçmişe dair neredeyse hiçbir şey bilmeden büyümüş. Kendini yarı İspanyol zannetse de macera ilerledikçe öyle olmadığını görecek. Şoktan şoka girecek desek yeri.

Diğer tarafta bir gazeteci var. Tuhaf bir cinayetin haberini yaparken yeni cinayetlere de tanık olacak ve bunların arasındaki ilişkiyi keşfedecek. Burada polis-dedektifleri zayıf buldum. Sadece gazeteci çözüyor sanki olayları. Polisler çok da uğraşmıyorlar. Neyse bu gazeteci, adı Simon, ailesinin de tehlikeye gireceği işlere bulaşacak. O da karmaşık bir maceraya atılacak ve yolları David ile kesişecek.

Kitabın ana ilerleyişi bu iki kişi üzerinden. Yan karakterlere girmeyeceğim. İşin macera kısmıyla ilgilensem de kitapta ayrıntılı bilgiler de var. Basklar, Cagotlar, Naziler, kiliseler, insanın evrimi gibi pek çok konuda hem tarihi hem de bilimsel açıklamalar mevcut. Ayrıca bu maceralı koşuşturma içinde pek çok ülkeye de girip çıkacaklar, sadece Avrupa değil Afrika'ya da uzanacak hikayenin ucu. 

Heyecanı bol bir okumaydı. Kanlı ve ürpertici cinayetler/saldırılar biraz daha hafifletilebilirmiş aslında, uykularım kaçmadı belki ama bu kitabı benden başka okuyanlar da oldu ve onlar daha olumsuz etkilendiler.  

*Kabil'in İşareti ne peki? Öyle bariz bir şey değil aslında. Biraz daha yaratılışı sorgulamak olarak bakıyor yazar olaya. Zaten okuduğum öbür kitabında da yaratılışa farklı bakış açısı getirmişti. İsteyen istediğine inanmakta özgür..

*Yazarı Dan Brown'a benzetmişler pek çok yerde. Dan Brown'a ayıp etmesinler, onun kitaplarında bu kadar vahşet yoktu. Tamam film gibi bir anlatım var ama ben bu benzetmeyi pek uygun görmüyorum. 

* Kitaplarımı ve diğer eşyalarımı sattığım dolap hesabım: 

https://link.dolap.com/XU2He

2 yorum: