3 Temmuz 2021 Cumartesi

Okudum: Tutsak, Yolcu, Sahte (Erin Bowman)



Adı: Tutsak
Orj. Adı: Taken
Yazar: Erin Bowman
Sayfa: 351
Fiyat: 20,5 tl

Yazarın Salgın ve Bağışıklık kitaplarını okuyup çok beğenmiştim. Bu serisini de Trendyol'da gördüm, ilgi çekici bir konusu var ama tamamen özgün değil. Birkaç seriye benzerlikleri olsa da işlenişi güzel. Merak ettiriyor.

Duvarların arasında bir yaşamla başlıyor. Geçmiş pek bilinmiyor. Burada erkekler 18'ini geçemiyor. Ölüyorlar mı o da bilinmiyor. 18. doğum günlerinde, ortadan kayboluyorlar. Haliyle kadın sayısı çok fazla ve nüfusun devamı için evlilik değil de eşleştirme ve çocuk yapma üzerine bir düzen kurulmuş. 

Ana karakterimiz Gray adında bir erkek. Abisi 18'inde ortadan yok olunca Gray oradan kaçmanın yollarını arıyor. Sevdiği bir kız var, Emma. Emma ona yüz vermiyor. Bir şekilde anlaşıp eşleşiyorlar ama Emma'nın karakterin çok beğenmedim. Kitabın sonlarına doğru gelişen olaylar etkiledi tabii beni Emma konusunda.

Gray oradan kaçmayı başaracak ve içinde bulunduğu ortamın büyük bir deneyden ibaret olduğunu öğrenecek. Tabii burada kimlere güveneceğini de iyi seçmeli. Bazı karakterler tabii ki ölecek. Kitabın sonlarına doğru bu deney hakkında bir şey öğrenecekler ve bir yolculuğa başlayacaklar.

Genel olarak sürükleyici bir anlatımı olsa da benim isteksizliğim yüzünden 15 günde bitirebildim. Karakterlerin çoğunun 15-25 yaş arası olması sebebiyle tavırlar haliyle ergenlik yüklü, o yüzden sinirlenmeden okunmalı..

*Bir yerlerde hastalık salınacak sivil halka. Yazarın kurgularını virüslere dayandırması sıkıcı olmaz umarım, ilerleyen süreçte.
**Benzer serileri söyleyeyim: 
    Duvar içinde yaşam - Labirent (Maze Runner), 
    Virüs ve aşı muhabbeti - yazarın Salgın kitabı,  
    Yaşamın bittiği bir yerde yaşam belirtileri - Açlık Oyunları (13. Mıntıka)
    Neden bilmiyorum, Uyumsuz (Divergent) serisine de benzettim. 




Adı: Yolcu
Orj. Adı: Frozen
Yazar: Erin Bowman
Sayfa: 351
Fiyat: 20,5 tl

İlk kitabın sonunda Gray, isyancılardan bir ekiple yolculuğa çıkmıştı. Hayatın bittiği bir deney grubuna doğru. Orada yaşayanlar olduğunu düşünüyorlar, yeraltında. Sevimsiz bir kadın uyarıyor bu ekibi. Vahşidir o insanlar diye, kadını takan olmuyor. Kadın haklı çıkıyor valla. Sadece vahşi olsalar neyse de büyük cahillik var bir de. Konuşmaları da değişmiş, dilimize biraz komik çevirmişler. Ara ara gülümsetiyor.

Şimdi bu vahşilere varana kadar arada epey maceralı bir yolculuk yaşıyorlar. Zaman zaman Birlik elemanlarına yakalanıyorlar. Her zorluktan sonra birkaç kişi ölüyor maalesef. Vahşilerle başa çıkmayacaklar epey bir süre. Sonrasında biraz mucize olacak kurtuluşları. Asıl isyancılarla birleşecekler diyeyim.

Bu kadar hengamenin arasında Frank'in Sahte'leri de çokça kafa karıştıracak. Adam bildiğin insan kopyalıyor, oldukça da başarılı. Bazısının Sahte olduğunu çook geç anlıyorlar. O kadar iyi gizliyor onlar kendilerini. Asıl 3. kitaptaki Sahte'yi merak ediyorum ben. Bir ters köşe varmış. Beni çok şaşırtması lazım yoksa seri vasatın bir tık üzerinde ilerliyor. Özellikle Gray'in 2 kız arasındaki med-ceziri beni fena baydı. 2 kişiyi de çok sevemezsin, biri daha özeldir. Onu seçmen gerekir. Gray'e neden bu kadar kararsızlık yüklemiş yazar, anlamıyorum. Ergense ergen, bu tutarsızlığı 3. kitapta da devam ederse çok sıkılırım bak.

*Kitabın orijinal adının, kitabın içeriğiyle alakası var mı anlayamadım. Donmakla ilgili bir konu işlenmedi, donarak ölen yok. Tamam bi ara denize düşüp titrediler epey ama kitap ismi olacak kadar da üzerinde durulmadı sanki. Neyse..




Adı: Sahte
Orj. Adı: Forged
Yazar: Erin Bowman
Sayfa: 366
Fiyat: 20,5 tl

Son kitabı da yine 2 haftada okuyabildim. Konuyu bilsem de nerede kaldığımı çoğu kez hatırlamıyordum, okurken anlaşılıyor neyse ki..

Direkt amacı söyleyeyim, yönetimi devirmek. Burada yönetim Frank oluyor. Zaten distopyaların çoğunda otoriteye başkaldırı oluyor, burada da böyle. Ama seriyi yermek için söylemiyorum. Benden kaynaklı olarak hızlı okuyamadım ve kendimi çok kaptıramadım. Yoksa güzel ve akıcı bir seri olduğunu düşünüyorum.

Evet Frank'i devirecekler ama aldıkları yollar ve riskler önemli. Kimin Sahte'sinin üretildiğini bilmiyorlar ve tam bir güvensizlik hakim. Kitabın adından da anlaşılacağı üzere pek çok Sahte çıkacak karşılarına. Bazen şaşırtacak bizi. Bazı sevimli karakterler ansızın ölecek. Türlü stratejilerle girecekler şehre. Ayrıntıya girmeyeceğim. Keşke tam anlamıyla tadına vararak okuyabilseydim. Böyle biraz yavan oldu benim için.

*Kitabın orijinal adının da bir manasını bulamadım. Demir dövmek gibi bir anlamı çıkıyor çevirince ama Sahte ismi tam uymuş..

* Kitaplarımı ve diğer eşyalarımı sattığım dolap hesabım: 

https://link.dolap.com/XU2He

2 yorum:

  1. Yazdıklarına bakılacak olursa baştan sona tam bir distopya klasiği. Bir kaç yerde rastlamıştım ama bu kadar bilindik bir konusu olduğunu bilmiyordum. Kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım 💛
      Yani evet bi sıradanlık söz konusu. Yoksa sağlam bir eseri, gerekirse uykudan çalıp, gene okuyoruz ☺️

      Sil