11 Temmuz 2021 Pazar

Okudum: Kayıp Tanrılar Ülkesi (Ahmet Ümit)



Adı: Kayıp Tanrılar Ülkesi
Yazar: Ahmet Ümit
Sayfa: 502

Bir süredir okumayı istediğim bir kitaptı. Doğum günü hediyesi olarak almışlar, çook mutlu oldum. Okuma sırasını boşverip başladım hemen :)

Olay Almanya'da geçiyor. Cemal adında bir Türk öldürülüyor, cinayet sahnesi epey ayrıntılı. Adamın kalbini çıkarıp eline koymuşlar ve yanındaki duvarda Zeus resmi var. Yani cinayetin bir ucu Yunan mitolojisine dokunuyor. Olayı çözecek polis ekibinin başında bir Türk var, adı Yıldız. Yıldız Almanya'da doğmuş, ailesi Türk. Onun da geçmişi yer yer anlatılacak. Zaten kitap uzun ve boy olarak da büyük. Oldukça uzun soluklu bir roman bu.

Kitapta pek çok karakter var. Cinayeti araştırırken Cemal'in ailesi ve aile içindeki kavgalar ele alınacak. Başta anlam veremedim adamın ailesini bu kadar didiklemelerine. Ama olay onlar üzerine kuruluymuş. Okudukça anlıyoruz. 

Bölüm aralarında Zeus'un hikayesi var. Taa en başından anlatıyor. Dünyanın oluşumunda :) Yunan Mitolojisini hiç bilmeyenleri sıkmaz belki ama benim gibi az biraz bilenleri  biraz sıkabilir bu bölümler. Yine de atlamadım. Hepsini okudum. Kitap güzel, sürükleyici. Katili hemen bulamıyorlar, işler karışıyor epey. Kendimce tahminlerim vardı ama herkes hem masum hem de katilmiş geliyor. Hep bir şüphe..

Kitabın sonlarına doğru çok tanıdık biri dahil olacak. Onu görmek bile mutlu edecek bizi.

* Yazarın eski eserlerinden Patasana'nın akışına benzettim ben bu kitabı. Onda da aralarda farklı tarihsel bölümler vardı.

* Kitaplarımı ve diğer eşyalarımı sattığım dolap hesabım: 

https://link.dolap.com/XU2He

13 yorum:

  1. Ben de ilk ciktigi gun aldim okudum cok sevdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıkalı bir yılı geçmiş. Ben birkaç ay önce görmüştüm..

      Sil
  2. dört beş kitabını okusam da, kendisini pek sevsem de, romanlarına bir türlü alışamadım daha :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendince bir tarzı var her yazarın. Bazılarına alışamıyoruz sebepsiz :)

      Sil
  3. Aslında cinayet kısmı çok ayrıntılı ve kanlı anlatılmıyor ama evet biraz dehşet verici :)
    İlk kez okuyacaksanız Ahmet Ümit’i, İstanbul Hatırası’nı önerebilirim. Güzel bir akıcılığı var onun da.,

    YanıtlaSil
  4. hala tanışmanın nasip olmadığı bir yazar ve gerçekten çok itiyotum. Polisiye hayranı bir okur olmama rağmen nedense bir türlü Ahmet Ümit kitaplarını okuyamadım. Yazından anladığım kadarıyla oldukça ilgi çekici bir konu. Mitolojiyi de çok sevdiğim için belki de bu kitaptan başlarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bundan başlayabilirsiniz evet. Pek çok güzel kitabı var. Konularına göre sizi en çok çekenden de başlayabilirsiniz.

      Sil
  5. Ahmet Ümit ten bir tek Sis ve Gece yi okumuştum yıllar önce. Bu kitabını da sürekli kitap sitelerinde görüyorum ama konusuna bakmamıştım. Kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım. Sis ve gece yi okumadım. Bazılarının konusu çekmiyor beni 🙃

      Sil
  6. hala okuyacağım ya
    ahmet ümit okumak ciddiyet gerektirir tabi

    YanıtlaSil