15 Temmuz 2021 Perşembe

Okudum: Replika13 (Jay Kristoff)

 



Adı: Replika13
Orj. Adı: Life L1k3
Yazar: Jay Kristoff
Sayfa: 413
Fiyat: 21 tl

Bu kitabı çok aradım. Sadece ciltli satılıyor ve çok pahalı. Pegasus'un Trendyol'daki güzel indirimini yakalayıp aldım. Tek kitap diye umuyordum ama devamı olacakmış gibi bitti. Zamanla göreceğiz.

Yazarı Illuminae serisinden biliyordum, komikli bir anlatımı vardı, Replika13'te de öyle. Yer yer güldürüyor. Karakterleri hoşuma gitti. Büyük çoğunluk ergen olsa da muhabbetleri veya kaprisleri beni germedi. Özellikle olayların çok karıştığı anlarda hoş espriler vardı. Ortalığı şenlendiren bir de tatlış robot va kiiiı adı Çekirge, onu çok sevdim :)

Uzak bir gelecekte robotların tam olarak dünyayı ele geçiremediği bir zamanda bir kızla başlıyoruz. Adı Eve, robotları tamir edip onları diğer robotlarla dövüştürerek para kazanmanın derdinde. Hasta büyükbabasına ilaç almak tek amacı. Böyle bir ortamda başlıyoruz ama kızın geçmişini kendisi bile tam bilmiyor. Bir gün bir dövüş sırasında dev bir robotu kuvvetli bir çığlıkla durdurunca herkes bu kızın peşine düşecek. O da kaçmaya çalışırken yüzleri tanıdık gelen birkaç insansı robotla karşılaşacak ama kim olduklarını hatırlamayacak. Birisi başına vurunca bazı anılarını hatırlayacak ve hayatındaki yalanlarla yüzleşmeye başlayacak.

Bundan sonrasını anlatmayacağım, zaten arka kapak da baya ayrıntı veriyor. Ana karakter Eve'in etrafında gelişecek her şey. Kız tüm anılarını tek bir bölümde hatırlamıyor. Geçmişini parça parça öğrenecek ve her anı onu derinden sarsacak. Tabii bu süreçte insansı robotlar nasıl yapılmış, her şey çığrından nasıl çıkmış, bunları da okuyarak öğreneceğiz. 

Ben sevdim. Son derece sürükleyiciydi, anlatımını da beğendim. Ama bazı yazım hataları vardı, hatta birkaç yerde karakterin adı yanlış yazılmış, birkaç yerde eksik kelimeler de vardı. Ben kendimce tamamladım, olayı anlayamayacak kadar rahatsız edici değildi ama bu yayınevinde de böyle tatsızlıklar olmasın yani :/

Kitabın dış kabı çok havalı da içi çok demode. Dıştaki göz tasviri önemli.

*Neden Replika13? Bunu kitabın sonunda çok net bir şekilde anlayacağız. Oralar epey şaşırtıcı..


* Kitaplarımı ve diğer eşyalarımı sattığım dolap hesabım: 

https://link.dolap.com/XU2He

3 yorum:

  1. hoşmuş, okunur buu, replikas filmini izledin mii, keanu reeves, sürekli izleyip eğleniyom yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemediiiim, bakayım ona, belki ben de eğlenirim :))

      Sil
  2. Evet pahalılıkta zirvede. Ama Trendyol’da iyi indirim dönemleri oluyor. 75 tl üzerinde 15-20 indiriyor çoğu zaman. O zamanları yakalamak lazım.

    YanıtlaSil