21 Temmuz 2021 Çarşamba

Okudum: Salgın 34 (Melis Büyükplevne)

 



Adı: Salgın 34
Yazar: Melis Büyükplevne
Sayfa: 184
Fiyat: 17,75 tl

Bu kitaba nerede rastladım, nereden aldım hiç hatırlamıyorum. Konusu ilgimi çekmiş olmalı. Sayfa sayısı kısa bunu farketmemişim sanırım, kısa olunca ayrıntı da az oluyor, olaylar da. Öyle de oldu. Kendi içinde sürükleyici ama tam doyurmayan bir eser.

Olay İstanbul'da geçiyor, kapaktan da anlaşılacağı üzere. Ama okurken hemen şehirden bahsetmiyor. Uzunca bir süre sonra geçiyor İstanbul adı. Kitabın hemen başında yayılıyor virüs. İnsanlar tuhaf canavarlar görüp bayılıyorlar, bazıları salgına yakalanmıyor ama toplumun büyük kısmı yakalanıyor ve zombiye dönüşüyorlar. Bildiğimiz zombi gibi değil de biraz daha kafası çalışan cinsten. 

Ana karakter Ozan sanırım ama diğerlerinden öne çıkmıyor pek, onlarla eşit önemde gibi. Ozan bu salgın başında sevgilisiyle ve kızın bir iş arkadaşıyla bir koşuşturmacaya giriyor. Zamanla yolları birkaç karakterle kesişiyor ve küçük bir ekibe dönüşüyorlar. Bu ekip sürekli yolculuk ve kaçış halinde. Buralarda bazı hatalar var. Mesela kimsenin telefonunun şarjı bitmiyor. Kimse gittiği yolu ve varış yerini bilmiyor. Hemen kayboluyorlar ve hemen de birileri ölüyor. Çok sıkıştıklarında hemen bir yardım görüyorlar ya da sığınacak bir yer buluyorlar..

Neyse hataları bir kenara bırakırsak, sonlara doğru şaşırtıcı şeyler olacak. Ama dediğim gibi kısa bir kitap ve ayrıntısı az. Yani karakter derinliği, etrafın betimlemesi, mevsim vs bunlar hafif düzeyde. Haliyle hızlı okunuyor ve çabuk bitiyor. Sevdim mi, bilemiyorum.

* Kitaplarımı ve diğer eşyalarımı sattığım dolap hesabım: 

https://link.dolap.com/XU2He

4 yorum:

  1. Yerli kurgulardan yeterince zevk alamıyorum nedense... Hep birşeyler eksik kalıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hep bi acele, yazarın düşlediği dünyaya tam olarak giremiyoruz nedense..

      Sil
  2. istanbul ve virüs yani konuyu iyi düşünmüş ama yazması zor tabii :) amerikan dizilerinden sonra çekilmez herhalde bu kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok boş vakit varsa veya okunacak bir şey kalmadıysaaa 😅

      Sil